فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

امنیت و حفظ حریم خصوصی ذخیره سازی داده ها در پردازش ابری

دراین بخش از فروشگاه متادانلود به ارائه نمونه پروپوزال مهندسی کامپیوتر با موضوع امنیت و حفظ حریم خصوصی ذخیره سازی داده ها در پردازش ابری می پردازیم .

امنیت و حفظ حریم خصوصی ذخیره سازی داده ها در پردازش ابری

ابر به عنوان محلی بر زیر ساختهای شبکه که در آن از فناوری اطلاعات و منابع محاسباتی مانند سخت افزار کامپیوتر، سیستم عامل و هر نوع نرم افزار های کاربردی بلافاصله پس از تقاضا در دسترس هستند، تعریف می شود .[1] امروزه شاهد آن هستیم که شرکت های کوچک و متوسط تجاری براین باورند که با بهره مندی از ابر می توانند به سادگی و با صرف هزینه های ناچیزی به بهترین نرم افزار های تجاری دسترسی داشته و یا به طور چشمگیری منابع زیر ساختی خود را تقویت نمایند.   

ارائه دهندگان ابر در یک موقعیت مناسبی در بازار قرار گرفته اند اما باید اطمینان حاصل شود که آنان جنبه های امنیتی را به خوبی رعایت می کنند که در صورت بروز هر گونه اشتباهی مسئولیت به دوش آنها خواهد بود. بررسی های انجام شده توسط پژوهشکده دانشگاه اینگرسول کانادا (IDCI) حاکی از آن است که %74 از مدیران IT، امنیت را مهمترین چالشی ذکر کرده اند که آنان از مدل خدمات ابری استفاده نکرده و نسبت به این امر ممانعت می کنند.[2] برآورد تحلیلگران نشان می‌دهد که در پنج سال آینده، بازار جهانی برای محاسبات ابری به 95 بیلیون دلار رشد خواهد کرد و 12% از بازار نرم‌افزار در سراسر جهان در راستای ابر خواهد بود. برای تحقق این پتانسیل فوق‌العاده، کسب و کار باید به پرسش حریم خصوصی مطرح شده توسط این مدل محاسبات جدید رسیدگی کند.

رایانش ابری، نرم‌افزارهای کاربردی و پایگاه داده‌ها را به سمت مراکز داده‌های بزرگی منتقل می‌کند که در آن مدیریت داده‌ها و سرویس‌ها قابل اعتماد نیست. این خصیصه منحصر به فرد بسیاری از چالش‌های امنیتی جدید را به همراه دارد. گسترش رایانش ابری و انتقال داده‌ها به ابر، افزایش حجم ذخیره‌سازی داده‌ها را به همراه دارد که در اصطلاح به آن بزرگ داده گویند. مفهوم بزرگ داده بیانگر این واقعیت است که بسیاری از نرم‌افزارهای کاربردی که از مجموعه داده‌های بسیار بزرگی استفاده می‌کنند، قادر به ذخیره و پردازش با استفاده از منابع محلی نیستند. رایانش ابر مدلی است که افراد را قادر می‌سازد تا با استفاده از اینترنت به منابعی دسترسی داشته باشند.

به گفته مؤسسة ملی استاندارد و اطلاعات (NIST) مدل رایانش ابری، ابر نسبت به 5 ویژگی مهم و حیاتی اطمینان کامل می‌دهد: خودمختار بودن در تقاضا، دسترسی به شبکه گسترده، ادغام منابع، قابلیت ارتجاعی سریع و سرویس اندازه‌گیری. مزیت‌های رایانش ابری بر کسی پوشیده نیست اما نگرانی‌های امنیتی موضوعی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. صحبت درباره امنیت داده نیازمند شناخت از ساختار و چگونگی ذخیره‌سازی داده در ابر می‌باشد.

در این جا پس از معرفی رایانش ابر، به بیان نگرانی‌های امنیتی در امنیت داده می‌پردازیم. سپس امنیت در ذخیره‌سازی داده و حفظ حریم خصوصی را به عنوان مبحثی با اولویت بالاتر انتخاب و به بررسی آن می‌پردازیم و همچنین تمرکز بر حفظ حریم خصوصی و امنیت در ذخیره سازی داده و به بررسی برخی ساختار و الگوریتم های این حوزه مهم پرداخته خواهد شد.[3] ....

انجام سفارشات و پروژه های کامپیوتری شما در متادانلود

متا دانلود به عنوان مرجع پروپوزال آماده رشته کامپیوتر آماده پذیرش انجام پروپوزال کامپیوتر و انجام پروژه کامپیوتر در کلیه زمینه ها می باشد.

برای توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر، روی لینک امنیت و حفظ حریم خصوصی ذخیره سازی داده ها در پردازش ابری کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد