فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

تحلیل و برسی طرح جامع شهر بناب

تحقیق معماری پیش رو پاورپوینت معماری با موضوع تحلیل و برسی طرح جامع شهر بناب می باشد.

تحلیل و برسی طرح جامع شهر بناب

شناخت تاریخچه،علل پیدایش،چگونگی توسعه شهر و روند رشد آن در ادوار گذشته:

اسناد و کتب تاریخی زیادی از سیر دقیق تحولات این شهر مانند اغلب شهر های کشوردر دست نیست. در کتابهای تاریخی به نام این شهر کمتر اشاره می شود و حوادث تاریخی این منطقه به دلیل نزدیک بودن با شهر مراغه در موارد زیاد همراه تاریخ مراغه ثبت شده است. اما وجود آثار تاریخی مربوط به گذشته به ویژه وجود مساجدی که از دوره صفوی در این شهر باقی مانده تأییدی بر سابقه طولانی این شهر دارد. این شهر از 5 قرن پیش بصورت محل زیست مورد توجه بوده است و حکایت از قدمت تاریخی بناب را می نماید.  

آثار دیگری که مربوط به دوره های قبل از صفویه باشد، در این شهر وجود ندارد و این خود بیانگر آن است که توسعه و آبادی شهر کنونی بناب از زمان صفویه شروع می گردد.

در دوران جنگ جهانی اول نیز بناب در شعاع عملیات جنگی روس و عثمانی واقع می شود.از قرائن و مدارک آشکار می شود که از جمله اقوام بیگانه و متجاوز مغولان بوده اند که شهر را به کلی ویران نمودند ولی در طول زمان شهر دوباره بنا می شود.برای اثبات قدمت شهر بناب کافی است اشاره کنیم که بناب یک کلمه فارسی است و این نکته نشان می دهد که شهر بناب قبل از حمله مغولان نیز وجود داشته است.زیرا بنا به تحقیقات، قبل از حمله مغولان اکثر شهر های آذربایجان فارسی بوده اند و به همین جهت نام اکثر شهرهای تاریخی آذربایجان به این زبان است و نیز سنگ نوشته هایی در گورستانی در زوارق در کنارکوههای واقع در جنوب بناب(کوههای قره قشون) وجود دارد که متعلق به قرن هشتم و نهم هجری قمری است و روی آنها نقش و نگاری از سلاحهای مورد استفاده آن زمان حک شده است.این نقش و نگارها می تواند نشاندهنده وقوع جنگ شدیدی در حوالی این کوهها بوده باشد.

جدا شدن بناب از سال 1368 از شهرستان مراغه و تأسیس ادارات جدید در شهر در روند و شکل گیری توسعه شهر تأثیر ویژه ای می گذارد.احداث فرودگاه سهند و بهره برداری از آن فاکتور دیگری در توسعه شهر محسوب می شود. احداث مرکز تحقیقات و طرح احداث نیروگاه برق و احداث سد علویان هر یک به نوبه خود در رشد و توسعه شهر بناب و جذب جمعیت در منطقه مؤثر می باشد.

قرار داد اولین طرح جامع این شهر در سال 1360بسته می شود و در سال 1367 به تصویب می رسد.احداث کمربندی و اداره راه در گذشته از جمله اقدامات در جهت شکل گیری این شهر می باشد.گسترش شهر باعث می شود اکبرآباد (از محله های شهر)که در اثر سیل ویران شده بود در محدوده شهر قرار گیرد.

ادامه مطلب ...

انجام سفارشات شما در متادانلود

فروشگاه معماری متادانلود به عنوان مرجع پروژه های آماده معماری آماده پذیرش سفارش انجام پروژه دانشجویی معماری در همه زمینه ها می باشد.

برای توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر، روی لینک تحلیل و برسی طرح جامع شهر بناب کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد