فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

رساله خانه موسیقی با بررسی تطبیقی اصالت فضایی معماری و موسیقی ایرانی

نمونه رساله معماری مطرح شده در این بخش رساله خانه موسیقی با رویکرد موسیقی ایرانی می باشد که در زیر بخشی از رساله معماری خانه موسیقی با رویکرد موسیقی ایرانی و فهرست رساله خانه موسیقی با رویکرد موسیقی ایرانی قرار داده شده است.

بیان مسئله رساله خانه موسیقی با رویکرد موسیقی ایرانی

درطول تاریخ همواره بشر به تلاش هایی گوناگون دست زده تا باورها و آرمان های ذهنی خویش را در قالب اشکال مختلف بیان و به دیگران منتقل کند .بی تردید تاکنون اهمیت هیچ یک از این تلاش ها به اندازه هنر، در نمایان ساختن جوهرپندار و اندیشه انسان، در طول تاریخ فرهنگ و تمدن بشر گویا و ارزشمند نبوده است.   

ادامه مطلب ...

ضرورت انجام تحقیق رساله خانه موسیقی با رویکرد موسیقی ایرانی

همه هنرها به طور عرضی با یکدیگر در ارتباط‌اند، از جمله این هنرها معماری و موسیقی است. در معماری ایرانی به واسطه ژرفای مفاهیم هنری، تشابهات معنایی و محتوایی با دیگر هنرها از جمله موسیقی نمود بیشتری دارد .ادامه...

-تعریف اصطلاحات رساله خانه موسیقی با رویکرد موسیقی ایرانی

فضای معماری

واژۀ فضا در معماری معنای دقیق و واحدی ندارد .تاحدی که شاید بتوان این واژه را یکی از مشکل آفرین ترین و مبهم ترین واژه های تخصصی معماری به حساب آورد)حجت، (18:1377با آنکه واژۀ فضا در معماری معنایی وسیع و آشفته دارد ولی از آن سو، در میان تعدد تعاریفی که از این واژه ارایه میشود وجود همیشگی دو عنصر جداناشدنی مشهود است؛ امر عینی و امر ذهنی.

در برخی از این تعاریف به وجود عنصر اول یعنی امر عینی و فضایی که انسان را احاطه کرده اشاره میشود مانند تعاریفی که معماری را "هنر سازماندهی فضا" و یا "وارث مفاهیم فضا" عنوان کرده اند. به اعتقاد» نوربرگ شولتز ، عصاره و گوهر "فضا" به واسطۀ معماری در قالب اثر میآید (17: 1389)و به اعتقاد» لوییکان «معماری، هنر چگونگی مصرف فضاست. از نگاه او فضا همان عاملی است که باعث جمع شدن انسانها کنار هم و یا جدا شدن آنها از یکدیگر میشود.

ادامه...

فضای موسیقی

در تعریف فضای موسیقی دو رویکرد وجود دارد :گروهی موسیقی را هنر طراحی شنودی مطلق میدانند و قائل به وجود فضا در موسیقی نیستند و گروهی دیگر آن را هنر ترکیبی میدانند که به وسیلۀ کلمات یا تصاویر ذهنی معانی را بازنمایی میکند ....

مطالعات مربوط به فضای معماری ایرانی

فضا در معماری، همان چیزی است که انسان را از عوامل طبیعی محافظت می‌کند و کلیه فعالیت‌های فردی و اجتماعی فرد را در بر می‌گیرد. انسان در فضا نیازهای مادی و معنوی خود را تأمین می‌کند. جوهر اصلی معماری فضا هست و در فضای معماری انسان حرکت و زندگی می‌کند. فضا در معماری انواع گوناگون دارد و به طرق متنوعی می‌توان فضا را در معماری دسته بندی کرد. ...

تعریف فضای معماری

واژۀ فضا در معماری معنای دقیق و واحدی ندارد .تاحدی که شاید بتوان این واژه را یکی از مشکل آفرینترین و مبهمترین واژههای تخصصی معماری به حساب آورد با آنکه واژۀ فضا در معماری معنایی وسیع و آشفته دارد ولی از آن سو، در میان تعدد تعاریفی که از این واژه ارایه میشود وجود همیشگی دو عنصر جداناشدنی مشهود است؛ امر عینی و امر ذهنی. ...

نظر اندیشمندان در مورد فضا

از نظر مامفورد، اندیشمند پست- مدرن«فضای شهری نمود اهداف انسان ارگانیک است Mumford)،۹۶۱(فضا ارکان خاص انتقال میراث فرهنگی از گذشته است. بدین ترتیب از نظر مامفورد، فرم فضای شهر در طول تاریخ محصول عملکرد فضا است و فضا بعد فرهنگی دارد...

سازماندهی فضا بر اساس الگوهای رایج در معماری و موسیقی

ایده های تشکیل دهنده ی فضا در معماری و موسیقی ایرانی خاصیت الگویی دارند.این الگوها در معماری ایرانی به صورت سازماندهی چهار ایوانی،حیاط مرکزی،محوری،تقسیم هندسی سطوح(شطرنجی،صلیبی و ...) می باشد.به همین خاطر تمایزات و تفاوت هایی ناشی از عملکرد و کاربردهای مختلف چندان برجسته نیست.

همین ویژگی الگویی در موسیقی ایرانی و بداهه پردازی ها بر اساس انگاره های مشخص ملودیک سبب می شود که هر گونه شباهتی در اصوات و فواصل ناشی از آنها در مقام ها (برای مثال همایون و بیات اصفهان) اهمیت زیادی نداشته باشند.الگوهای سازماندهی فضای معماری مساجد،آتشکده ها ،کلیسا ها و ...در برخی خصوصیات مشترک می باشند.به طور مثال نقش چهار طاقی ساسانی در بنای آتشکده در مساجد ایرانی نیز موثر بوده و همواره تحول عناصر معماری در تکامل و شکل گیری فضاهای جدید وجود داشته است.(مانند تبدیل چهار طاقی به هشت بهشت و به وجود آمدن الگوهای چهار باغ)...

مروری بر مفهوم اصالت

بنیاد دیدگاه های اصالت به یونان کهن می رسد و در معنی اصالت یعنی سازگاری با طبیعت درونی خود. همه ما با طبیعت درونی خود به یک میزان سازگاری نداریم، یا به یک اندازه اصیل و منسجم نیستیم و باید پذیرفت که هیچ سیستمی نمی تواند با نسخه برداری از معیاری بیرونی و تحمیلی، درباره این که چه باید باشد، به سازگاری بیشتری با خود نایل شود و به اصالت دست یابد. ...

مطالعات مربوط به موسیقی ایرانی

مقدمه

موسیقی سنتی ایرانی شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازها، از سالها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در بین مردم ایران جریان داشته، و آنچه دل‌نشین‌تر، ساده‌تر و قابل‌فهم تر بوده‌است امروز در دسترس است. بخش بزرگی از آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، و یونان متأثر از این موسیقی است و هرکدام به سهم خود تأثیراتی در شکل گیری این موسیقی داشته‌اند، از موسیقی‌دان‌ها یا به عبارتی نوازندگان موسیقی در ایران باستان می‌توان به باربد و نکیسا و رامتین اشاره کرد.

تاریخچه موسیقی ایرانی

از مهمترین مُهرنگاره‌های خنیاگری: (موسیقی) در جهان؛ باید از آنچه که در)تپه چغامیش(دزفول برجای مانده، یاد کرد که در سالهای ۱۹۶۱–۱۹۶۶ میلادی، یافت شده است. این مهرنگاره ۳۴۰۰ ساله؛ سیمایی از بزم رامشگران را نشان می‌دهد. در این بزم باستانی، دسته‌ای خنیاگر: (نوازنده) دیده می‌شوند که هر کدام، به نواختن سازی سرگرم هستند.

چگونگی نواختن و نشستن این رامشگران، نشان می‌دهد که آنها، نخستین دسته خنیاگران(ارکستر) جهان هستند. در این گروه رامشگران، می‌بینیم که نوازنده‌ای چنگ و دیگری شیپور و آن دیگر تنبک می‌نوازد. چهارمین رامشگر در این میان، خواننده‌ای است که آواز می‌خواند. همچنین در این بزم کهن، آزاده‌ای را می‌بینیم که بر فرشی نشسته و از او پذیرایی می‌شود.

ما همانند این خنیاگران را در ایلام و در سده ۲۷ پیش از میلاد و از زمان پادشاهی «پوزوز این شوشیناک» در شوش می‌شناسیم. از همین گاه، مُهر و نشانه‌هایی در دست است که نشان می‌دهند، خنیاگران بسیاری در ایران می‌زیستند. در این هنگام، نواختن چنگ بسیار گسترش داشته است و این ساز از ساخته‌های ایرانیان است. ما، نگاره‌ای را در دست داریم و میدانیم که در پادشاهی «شوکال ماه هو» و از سده ۱۷ پیش از میلاد در ایران، تار نواخته می‌شد. با یافتن یک کنده کاری در ایلام بازهم آگاهی داریم که خنیاگران ایرانی؛ دَف را همراه چنگ می‌نواختند. در این کنده کاری همچنین دیده می‌شود که از میان ۱۱ تن خنیاگر؛ ۸ تن چنگ، ۲ تن نی و یک تن دهل می‌نوازند. ۱۵ زن خواننده، در میان رامشگران دیده می‌شوند که در حال کف زدن هستند. باید افزود که از این نمونه‌ها در سراسر ایران بسیار دیده شده است. ...

فهرست رساله خانه موسیقی با رویکرد موسیقی ایرانی

فصل اول (کلیات )

  1. بیان مسئله
  2. ضرورت انجام تحقیق
  3. اهداف تحقیق
    فرضیه های پژوهش
  4. سوالات تحقیق
  5. روش ها و ابزارهای تحقیق
  6. مراحل انجام پژوهش:
  7. تعریف اصطلاحات

فصل دوم(مبانی نظری تحقیق)

  1. مطالعات مربوط به فضای معماری ایرانی
  2. مقدمه
  3. تعریف فضای معماری
  4. نظر اندیشمندان در مورد فضا
  5. سازماندهی فضا بر اساس الگوهای رایج در معماری و موسیقی
  6. مروری بر مفهوم اصالت
  7. نتیجه گیری
  8. مطالعات مربوط به موسیقی ایرانی
  9. مقدمه
  10. ساختار های موسیقی ایرانی
  11. ردیف
  12. تاریخچه موسیقی ایرانی
  13. چهره‌های موسیقی ایرانی
  14. موسقی‌دانان ایران باستان
  15. موسیقی‌دانان بعد از اسلام
  16. مطالعات مربوط به موسیقی و معماری
  17. مقدمه
  18. جایگاه معماری و موسیقی در سیر تدریجی هنرها:
  19. رابطه موسیقی و معماری :
  20. دلایل رابطه موسیقی و معماری:
  21. سلسله مراتب در کشف فضای معماری و موسیقی ایرانی:
  22. مفهوم فضا در معماری و موسیقی:
  23. معماری ,موسیقی و رابطه آن با طبیعت و رنگ
  24. هارمونی در معماری و موسیقی:
  25. مفهوم سایه روشن در معماری و موسیقی:
  26. دیدگاه زناکیس در مورد معماری و موسیقی:
  27. وحدت گرایی، شاخص ترین ویژگی مفهومی معماری و موسیقی ایرانی:
  28. نگاهی به ماده معماری و موسیقی در فضای زمانی مکانی
  29. معنویت موسیقی و معماری
  30. نتیجه گیری:
  31. نمونه موردی ها:
  32. نتیجه گیری

فصل سوم(موقعیت جغرافیایی طرح)

  1. موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان تهران3-1-1)مختصات جغرافیایی استان تهران3-1-2)تقسیم بندی تهران از نظر پستی و بلندی3-1-3)جمعیت استان تهران3-1-4)تراکم جمعیت استان3-1-5)عوامل طبیعی3-1-6)عوامل انسانی3-1-7)عوامل اداری-سیاسی3-1-8)عوامل صنعتی3-1-9)علل سرمایه گذاری صنعتی در استان تهران:3-1-10)مهاجرت
  2. مطالعات اقلیمی استان تهران
  3. پیشینه تاریخی3-3-1)پیشینه تاریخی تهران3-3-2)تهران دوره صفویه3-3-3)تهران دردوره تسلط افغان ‌ها3-3-4)تهران دوره افشاریه3-3-5)تهران دوره زندیه3-3-6)تهران دوره قاجاریه3-3-7)تهران دوره پهلوی

فصل چهارم

  1. برنامه ی فضایی
  2. نور:
  3. نمایان کردن:
  4. نورپردازی دکوراتیو:
  5. اشکال پلان:
  6. انتخاب فرم مناسب برای تالارهای موسیقی.
  7. برنامه ی فیزیکی
  8. منابع فارسی:
  9. منابع لاتین:

پذیرش سفارشات شما در متادانلود

متادانلود به عنوان مرجع پروژه های آماده معماری آماده پذیرش کلیه سفارش های انجام پروژه های دانشجویی معماری و انجام پروپوزال معماری می باشد.

برای توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر، روی لینک رساله خانه موسیقی با بررسی تطبیقی اصالت فضایی معماری و موسیقی ایرانی کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد