فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

رساله طراحی کانون علمی فرهنگی با رویکرد خلاقیت

نمونه رساله ارشد معماری معرفی شده در این بخش رساله معماری با موضوع رساله طراحی کانون علمی فرهنگی با رویکرد خلاقیت می باشد که در زیر فهرست رساله طراحی کانون علمی فرهنگی با رویکرد خلاقیت و بخشی از رساله مطرح شده است.

چکیده رساله طراحی کانون علمی فرهنگی با رویکرد خلاقیت

علم روان شناسی ثابت کرده است که بهترین زمان برای تربیت و شکوفایی استعدادهای انسان، دوره ی کودکی اوست، زیرا تمام صفات اکتسابی و الگوهای رفتاری و عادات لازم در این زمان اخذ می شود و شخصیت واقعی کودک بر اساس همین عامل شکل می گیرد.در سال های اخیر تحقیقات بسیاری انجام شده است که از میان عوامل متعدد تاثیرگذار در رشد خلاقیت کودک، شیوه های آموزشی، جنبه های عاطفی-شناختی و نیز مسائل تربیتی مورد بررسی قرار گرفته اند؛ اما به تاثیر کیفیت فضای معماری در پرورش خلاقیت، کمتر توجه شده است .   

این در حالی است که مطالعات نشان داده است شرایط فیزیکی محیط، رفتار ساکنین در آن محیط را تحت تاثیر قرار داده و در بروز رفتارهای هنجار و ناهنجار و پرورش و ارتقای خلاقیت موثر می باشد. . بنابراین تمامی محیط هایی که کودکان در آن حضور می یابند، در شکل گیری شخصیت کودک و رفتار او موثر می باشند.

ادامه مطلب ...

مقدمه رساله طراحی کانون علمی فرهنگی با رویکرد خلاقیت

خلاقیت قابلیتی است که در همگان وجود دارد اما نیازمند پرورش و تقویت میباشد تا به سر حد شکوفایی برسد. فرد خلاق کسی است که ازذهنی جستجوگروآفریننده برخوردارباشد. خلاقیت برآیند فرآیندهای ذهنی وشخصیتی فرد بوده و به تولیدات و آثاری منجر می شود که نو و بدیع بوده، خاصیتی متکامل داشته و با واقعیتها، منطبق بوده و در غایت به سود جامعه بشری هستند.

در سالهای اخیر، تحقیقات بسیاری انجام شده که از میان عوامل متعدد تأثیرگذار در رشد خلاقیت کودک، شیوه های آموزشی، جنبه های عاطفی- شناختی کودکان و نیز مسایل تربیتی مورد بررسی قرار گرفته اند؛ اما به تأثیر کیفیت فضای معماری در پرورش خلاقیت، کمتر توجه شده است.پژوهشها نشان میدهند در دوران کودکی قابلیتها و خلاقیت کودکان پایه گذاری میشود و بهترین زمان پیشرفت برای خلاقیت و تخیل در فاصله سنی 2 تا 10سال روی میدهد Krippner)،1999) (عظمتی،1387). کودک طی این سالها از محیط تأثیر بیشتری میگیرد و در مورد محیط خود به طور طبیعی کنجکاو است.

ادامه مطلب ...

اهداف رساله طراحی کانون علمی فرهنگی با رویکرد خلاقیت

هدف معماری خلق فضاهایی مناسب با شان انسان است. معمار در هرپروژه ای باشناخت نیازهای مخاطب خود فضایی را طراحی میکند. درطراحی کانون علمی و فرهنگی کودک، این کودک است که محوراصلی قرار می گیردوفضا باید طوری طراحی شود که بتواند نیازهای روحی وجسمی کودک رابرطرف کند وانها رابه رشد برساند.

ادامه مطلب ...

مفهوم خلاقیت

خلاقیت مفهومی است که مورد توجه فراوان روا ن شناسان به خصوص روان شناسان کمال قرار دارد و امروزه، همه محققان در این نظر متفق اند که اساس قدرت انسان ناشی از"خلاقیت" اوست و اهمیت خلاقیت و نقش زیربنایی آن در کلیه مسائل زندگی بر همگان آشکار است. برخی صاحب نظران قائل به این تعریف هستند که خلاقیت کشفی ناگهانی است که این تعریف به مقولة کشف و شهود نزدیکتر است و برخی دیگر نیز قائل به این تعریف هستند که خلاقیت فرآیندی مدام و مستمر است؛ در عین حال، نیازمند زمینه و بستر اولیه نیز می باشد، این مداومت در وجود فرد نوعی بی قراری، تلاش و کنکاش ایجاد می کند تا بدان جا که از خود چیزهای تازه ای به ظهور می رساند. فرد خلاق، پذیرای اندیشه های تازه است، او محیطی را به وجود می آورد که در آن تجربه ها را می آفریند.

ادامه مطلب ...

تاریخچه آموزش و یادگیری مبتنی بر خلاقیت

وقتی از آموزش خلاقیت و تاریخچة آن صحبت می کنیم با نام خالق انسان، عجین می گردد، او که انسان را خلاق خلق نمود و در گوهر وجودش کنجکاوی را نهاد، تا پدیده های گوناگون او را تحریک نموده و به پرسش یا کشف آن ترغیب شود، و همان گونه که خداوند نو آفرید و بر خویش آفرین گفت: ((فتبارکاللَّه أَحسن اْلخالقین)) (مؤمنون، آیة ۱۴ )؛ او نیز نو بیافریند و با دست یافتن به چرایی پدیده ها به خویشتن خویش و پروردگارش نزدیکتر گردد.

آموزش و یادگیری مبتنی بر خلاقیت یکی از شیوه های نوین یادگیری است که توانسته است سطح دانایی و دانش را در جامعه بالا ببرد و جامعه ای که در آن گردش امور مبتنی بر دست آوردها، اطلاعات و شاخص های علمی باشد، جامعة دانش محور است که نمود آن در خیلی از جوامع امروزی آشکار است. تقریبًا بیش از نیم قرن قبل از کاترین پاتریک آموزش و یادگیری مبتنی بر خلاقیت توسط والاس برای رفتار افراد خلاق طرح شده بود، والاس این شیوه را مورد آزمایش تجربی قرارداد . پس از آن کاری شبیه به این، توسط راسمن انجام شد. لمان در تحقیقات خود سعی در کشف ارتباط بین جنبه های کیفی و کمی رفتار خلاق داشت. ...

فهرست رساله طراحی کانون علمی فرهنگی با رویکرد خلاقیت

  • چکیده:

فصل اول(کلیات تحقیق)

  1. مقدمه
  2. بیان مساله
  3. اهمیت و ضرورت تحقیق
  4. اهداف
  5. فرضیه ها

فصل دوم (مروری بر ادبیات موضوع)

  1. مفهوم خلاقیت2-1-1)تاریخچه آموزش و یادگیری مبتنی بر خلاقیت2-1-2)هوش و خلاقیت2-1-3)کودک و خلاقیت انگیزه خلاقیت در کودکان خلاقیت کودکان در هر زمینه‏ای که باشد به سه چیز بستگی دارد.2-1-4)فرصت هایی برای خلاقیت2-1-5)اهمیت فرایند خلاق2-1-6)بازی خلاق2-1-7)خلاقیت و بازی2-1-8)تأثیر محیط کالبدی بر ارتقای خلاقیت
  2. فراغت2-2-1)کارکردهای فراغت
  3. پرورش کودک2-3-1)هدف از پرورش کودکان2-3-2)ویژگی های ذهنی - شناختی کودکان2-3-3)انطباق و سازگاری با محیط2-3-3-1)شرایط انطباق با محیط2-3-4)تأثیر سرگرمی های مفید در پرورش کودک2-3-5)عدم پذیرش مسئولیت در کودکان2-3-6)روش پرورش ذوق و قریحه، هنر و زیبایی شناسی در کودکان2-3-7)نتایج و توصیه ها
  4. روان شناسی کودک2-4-1)نیازها و علایق کودکان2-4-1-1)نیازهای اساسی کودکان از دیدگاه روان شناسان2-4-1-2)نیازها وعلایق ذاتی کودکان
  5. کودک و هنر2-5-1)دنیای کودک در نقاشی های او2-5-2)شناخت ویژگی های روانی کودکان از نقاشی های آنان2-5-3)اهمیت و تاثیر رنگ در کودکان2-5-4)روان شناسی رنگ ها2-5-5)کودکان و رنگ ها2-5-6)نتیجه گیری
  6. مطالعات تاریخی- موضوعی (نگاهی به آموزش و پرورش)2-6-1)آغاز سن آموزش در ایران و جهان2-6-2)سابقه مراکز آموزش پیش از دبستان در ایران و جهان2-6-2-1)تاریخچه آموزش پیش از دبستان در ایران و جهان2-6-3)تاریخچه باغ کودکان (kindergarten)2-6-4)بررسی آموزش پیش از دبستان در دوره های تاریخی مختلف ایران
  7. مطالعات تطبیقی
  8. نمونه های خارجی
  9. نمونه داخلی

فصل سوم (مبانی نظری پژوهش)

  1. بررسی الگوهای شهری در تناسب با موضوع :3-1-1)نتیجه گیری :
  2. مقدمه ای بر معماری کودکان :3-2-1)کودک، معماری و فضا :3-2-2)محیط های مناسب برای کودکان :3-2-3)دریافت حسی و هوشی فضای معماری :3-2-4)کودک و فضای ساخته شده :3-2-5)درک و توجه کودک به فضا :3-2-6)نیاز به تملک فضا :3-2-7)حرکت و سروصدا :3-2-8)طراحی فضا با توجه به مشکلات رفتاری و روانی کودکان :3-2-9)خصوصیات معمار :3-2-10)نتیجه گیری :

فصل چهارم(استانداردها و ضوابط)

  1. مقدمه (برنامه ریزی معماری وچگونگی تحقیق) :
  2. سیاست های کلی برنامه ریزی، تعیین اهداف و اهداف عملیاتی :
  3. معیارهای طراحی :
  4. تناسبات انسانی و نقش آن در طراحی :
  5. اصول و معیارهای طراحی فضاهای آموزشی :
  6. برنامه فیزیکی طرح :4-6-1)بخش تحقیقات و پژوهش :4-6-2)بخش آموزشی :4-6-3)بخش عملکردهای همایشی :4-6-4)بخش عملکردهای نمایشی :4-6-5)بخش اداری : (مدیریت و روابط عمومی)4-6-6)بخش خدماتی و رفاهی :4-6-7)بخش فضاهای باز محوطه :

فصل پنجم(شناخت بستر طرح )

  1. استان لرستان5-1-1)جغرافیای تاریخی لرستان5-1-2)اقلیم لرستان5-1-3)تاریخ لرستان5-1-3-1)پیش از اسلام5-1-3-2)پس از اسلام
  2. نورآباد5-2-1)زبان5-2-2)جمعیت5-2-3)موقعیت جغرافیایی

فصل ششم( تحلیل سایت )

  1. دلایل انتخاب سایت:

منابع فارسی:

منابع غیر فارسی:

متادانلود به عنوان مرجع پروژه های آماده معماری آماده پذیرش کلیه سفارش های انجام پروژه  دانشجویی معماری می باشد.

برای توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر، روی لینک رساله طراحی کانون علمی فرهنگی با رویکرد خلاقیت کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد