فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

رساله معماری مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک

رساله معماری معرفی شده در این بخش رساله با موضوع رساله طراحی مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک می باشد که در زیر فهرست رساله طراحی مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک و بخشی از رساله مطرح شده است.

چکیده رساله طراحی مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک

تماشای آب زلال، جلای چشم است. شنیدن نغمه و موسیقی آب، الهام بخش حیات است سپردن تن بیمار و خسته به آب حافظ سلامت جسم است و نشاط روح، صدای آب، نوشیدن آب و نسیم آب فرح انگیز است و روح افزا.

آب از شگفتی های خلقت و هستی است و از عناصر اصلی چهار گانه، که خداوند می فرماید: ما زندگانی هر چیز را از آب قرار داده ایم و بدون آب هیچ چیزی وجود نخواهد داشت و هیچ جنبنده ای نتواند جنبید.

امروزه برخی از آبهای زیر زمینی که خروشان و جوشان از عمق و ژرفای زمین می جوشد و بیرون می آید که آنها را آبهای معدنی می گویند.  

جلوه های آب متنوع و پر جاذبه است و چشمه های آب و آبهای معدنی علاوه بر شفای درد از دیدنی های طبیعت و نشان رمز و راز و شگفتی خلقت است. به همین دلیل است که آبهای معدنی در هر نقطه از دنیا وکشورها یقینا محل مراجعه مسافران است، آبهای معدنی کالایی است که مشتریان خود را از راه دور و نزدیک بسوی خود می کشاند. آب، بخصوص آب معدنی نه تنها روح و روان را جلا می بخشد، بلکه در التیام دردهای جسمی نیز موثر هست و علاج را سرعت می بخشد.

پروژ ه پیشنهادی حاضر به گوشه ای از روش آب درمانی با آبهای معدنی بر مبنای علم و تجربه بشری پرداخته است. گامی کوچک در راهی که مقصدی معین دارد؛ هرچند طولانی است و صبر و مداومت طلب می کند. در واقع به تعبیر دیگر تبدیل فضای نا پایدار وغیر بهداشتی سنتی به فضایی پایدار و بهداشتی مدرن در قالب یک مجموعه آبدرمانی که صرفا به مقوله درمان با آبهای معدنی می پردازد.

ادامه مطلب و ...

مقدمه رساله طراحی مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک

امروزه مساله جهانگردی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. جهانگرد و صنعت جهانگردی جایگاه ویژه ای برای خود پیدا نموده است، تا جایی که در اکثر کشورها با مسائل مهم دولتی در رقابت می باشد.در جهان امروز، مساله تبادل فرهنگی برداشته شدن مرزها و برطرف و برگردان اقتصادی بیشتر این صنعت به نسبت دیگر امور با توجه به رو به اتمام بودن ذخایر طبیعی کشورها از طرف دیگر، جایگاه مهم توریست و صنعت توریسم را بهتر معرفی می نماید.از این رو مطالعات و برنامه ریزی گسترده ای بر روی این امر مهم در حال انجام است تا کشورها در هر لحظه موفقترین مسیرها را پیش روی این صنعت ترسیم نمایند.

ایران از نظر دارا بودن پتانسیل جذب توریست دارای امتیازات بالایی می باشد.این سرزمین پهناور با مساحتی در حدود 1648 هزار کیلومتر مربع به علت پیشینه طولانی تاریخی و خصوصیات ویژه اقلیمی از مهمترین کشورهای توریستی به شمار می رود.

قدمت طولانی تاریخی، فرهنگ و تمدن غنی، کشور ما را دارای دستاوردها و آثار کرده است و از طرفی، به علت وجود چهار فصل در یک زمان از ویژگیهای خاص اقلیمی برخوردار است.این نوع آب و هوایی تبعات زیادی را در یک زمان از ویژگی های خاص اقلیمی برخوردار می باشد. این تنوع آب و هوایی تبعات زیادی را در بر دارد و باعث به وجود آمدن پتانسیلهای متفاوت و جذابی هم از نظر طبیعی و هم مصنوعی برای جهانگردان می شود، اما بنا به مشکلات موجود جهت جذب توریست که در مباحث بعدی به آنها می پردازیم، نتوانسته ایم جایگاه واقعی خود را پیدا کنیم.

علم پزشکی در حال پیشرفتهای چشمگیری است و زمان در آن تاثیر بسزایی دارد. با توجه به حل بسیاری از دردها و امراض لاعلاج، به این نتیجه رسیده اند که داروها واین روشهای پیشگیری خود مسبب عوارض جانبی بعدی میشود و علت آن استفاده از داروهای شیمیایی و در کل ساخته شده بشر است.

با وجود این، در تحقیقات و مطالعات، امروزه به این نکته پی برده اند که درمان از راه طبیعی بهتر بوده و این روش عوارض جانبی بعدی را به دنبال نخواهد داشت.برای همین منظور است که استفاده از داروهای گیاهی (طب گیاهی) و آبهای معدنی (آبدرمانی) و دیگر روشهای طبیعی، بالخص در کشورهای توسعه یافته ای که خود صاحب بزرگترین پیشرفتهای پزشکی هستند نیز توصیه میشود.

ادامه مطلب و ...

بیان مسئله رساله طراحی مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک

امروزه مساله جهانگردی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. جهانگرد و صنعت جهانگردی جایگاه ویژه ای برای خود پیدا نموده است، تا جایی که در اکثر کشورها با مسائل مهم دولتی در رقابت می باشد.در جهان امروز، مساله تبادل فرهنگی برداشته شدن مرزها و برطرف و برگردان اقتصادی بیشتر این صنعت به نسبت دیگر امور با توجه به رو به اتمام بودن ذخایر طبیعی کشورها از طرف دیگر، جایگاه مهم توریست و صنعت توریسم را بهتر معرفی می نماید.از این رو مطالعات و برنامه ریزی گسترده ای بر روی این مهم در حال انجام است تا کشورها در هر لحظه موفقترین مسیرها را پیش روی این صنعت ترسیم نمایند.

ایران از نظر دارا بودن پتانسیل جذب توریست دارای امتیازات بالایی می باشد.این سرزمین پهناور با مساحتی در حدود 1648 هزار کیلومتر مربع به علت پیشینه طولانی تاریخی و خصوصیات ویژه اقلیمی از مهمترین کشورهای توریستی به شمار می رود.(خسروی،1388،58) قدمت طولانی تاریخی، فرهنگ و تمدن غنی، کشور ما را دارای دستاوردها و آثار کرده است و از طرفی، به علت وجود چهار فصل در یک زمان از ویژگیهای خاص اقلیمی برخوردار است.

این نوع آب و هوایی تبعات زیادی را در یک زمان از ویژگی های خاص اقلیمی برخوردار می باشد. این تنوع آب و هوایی تبعات زیادی را در بر دارد و باعث به وجود آمدن پتانسیلهای متفاوت و جذابی هم از نظر طبیعی و هم مصنوعی برای جهانگردان می شود، اما بنا به مشکلات موجود جهت جذب توریست که در مباحث بعدی به آنها می پردازیم، نتوانسته ایم جایگاه واقعی خود را پیدا کنیم.علم پزشکی در حال پیشرفتهای چشمگیری است و زمان در آن تاثیر بسزایی دارد.

ادامه مطلب ....

ضرورت انجام تحقیق رساله طراحی مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک

گردشگری و گردشگر پذیری خود شرایطی را می طلبد که عموما" بی ارتباط به سرپناه و مسکن و اقامتگاه نیست و ارائه مناسب خدمات و رفع نیاز گردشگران و نقش معماری همسو با طبیعت موجود می تواند شرایط مناسبی را پدید آورد تا از نظر فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شاهد شکوفایی و رشد مردمان منطقه باشیم.

دخیل کردن معماری بوم با نیاز امروز حائز اهمیت است. اقلیم موجود و فرهنگ بومی منطقه دو اصل مهم در طراحی به شمار می رود که می تواند رابطه مناسبی را بین گردشگران و طبیعت ایجاد نماید. با حفظ هویت معماری بومی منطقه می توان ارتباط مناسبی را بین محیط طبیعی و گردشگران ایجاد نماییم و این روند سبب هویت بخشی به مکان مورد نظر گشته و احساس رضایت مندی را برای گردشگران ایجاد می نماید و به تبع آن با افزایش شمار گردشگران شرایط اقتصادی مناسبی برای ساکنان بومی منطقه ایجاد می گردد.

ادامه مطلب ...

فهرست مطالب رساله طراحی مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک

این فهرست، به قرار زیر می باشد:

  • چکیده
  • مقدمه

فصل اول (کلیات )

  • بیان مسئله
  • ضرورت انجام تحقیق
  • اهداف تحقیق
  • فرضیه های پژوهش
  • سوالات تحقیق
  • روش ها و ابزارهای تحقیق
  • تعریف اصطلاحات

فصل دوم(مبانی نظری تحقیق)

  • مطالعات مربوط به معماری ارگانیک
    درآمدی بر پیدایش معماری
    آرمان های عملکردگرایانهمفهوم ارگانیکمبانی نظری معماری ارگانیکفرمهای طبیعیبینش معماری ارگانیکموارد طراحی و اجرایینمونه های سبک ارگانیکنتیجه گیری
  • مطالعات مربوط به معماری پایدارمقدمهمعماری پایداردیدگا ههای مختلف درباره معماری پایدارضرورت معماری پایدارلزوم احداث ساختمان به صورت سبزوپایدارطراحی پایداراصول معماری پایداراهداف معماری پایدارمعماری پایدار و اکولوژیکال و مفاهیم پایداریتحولات پایداری و مصادیق آن در معماری ایراننظریات معماران در مورد معماری پایدارنمونه آثار معماری پایدارنتیجه گیری
  • مطالعات مربوط به گردشگریمقدمهگردشگری و اوقات فراغتتاریخچه گردشگری در جهانتاریخچه گردشگری در ایراناهمیت صنعت گردشگریتعاریف گردشگری و گردشگرانواع گردشگریگردشگری و توسعه پایدارچشم انداز آتی صنعت گردشگریتعاریف و مفاهیم واژه ها واصطلاحات گردشگرینتیجه گیری
  • مطالعات مربوط به آب درمانی و استخرمقدمهتوریسم آبهای معدنی و آبهای گرمتاریخچه درمان با اب در جهانتاریخچه درمان با اب در ایرانخصوصیات آب و خواص درمانی آننظریه ایجاد مراکز آب درمانی

فصل سوم(موقعیت جغرافیایی طرح)

  • جغرافیای طبیعیجاذبه‌های گردشگریوضعیت کشاورزی
  • جغرافیای انسانی(مسائل مربوط به فرهنگ و ....)جغرافیای انسانیمهاجرت

فصل چهارم(ضوابط و استانداردها)

  • استانداردهاقسمت اولمشخصات فضایی و معماریانواع استخرهاطراحی معماری استخراندازه و ظرفیت استخرهاتعیین دبی آب سیر کولاسیون استخر:گردش آب جکوزی و حوض آب سردانواع سوناگرمایش فضاهای جانبیتهویه فضاهای استخر آبدرمانیضد عفونیکلرزنیکنترل کاهش آبجلوگیری از پاشیدگی آبمعیارها، آیین نامه ها و ضوابط و پیشنهادات آب گرمضوابط در طراحی استخرروشهای درمانتاسیسات استخرسیستمهای گرمایش با آب و تقسیم بندی آنهاشرایط محیطی طرحشرایط اجتماعی
  • قسمت دوم :برنامه فیزیکی طرح پیشنهادیبرنامه فیزیکی طرح پیشنهادیامکانات مورد نیاز مجموعهبررسی روابط و استانداردها (برنامه ریزی فیزیکی)ساختمان آبدرمانیقسمتهای وابسته استخر در طراحی آبدرمانیفضاهای مجتمع آب درمانیامکانات و محدودیتهای زمین طرحویژگیهای فنی سازه طرح پیشنهادیمصالح

فصل پنجم(طراحی،ایده،اسکیس)

  • منابع فارسی:
  • منابع لاتین:

متادانلود به عنوان مرجع پروژه های آماده معماری آماده پذیرش کلیه سفارش های انجام پروژه دانشجویی معماری می باشد.

برای توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر، روی لینک رساله معماری مجموعه گردشگری درمانی با رویکرد معماری ارگانیک کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد