فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

رساله معماری تجاری تفریحی اقامتی

رساله آماده معماری معرفی شده در این بخش رساله با موضوع رساله معماری تجاری تفریحی اقامتی می باشد که در زیر فهرست رساله معماری تجاری تفریحی اقامتی و بخشی از رساله مطرح شده است.

چکیده رساله معماری تجاری تفریحی اقامتی

نیاز انسان به سرپناه و مامن نه تنها در سراگاه بلکه در سفر هم از روزگار باستان مورد توجه بوده است. در ایران زمین در گذشته بسیار دور آثار و مظاهری از این گونه بناها و استراحتگاه های بین راه دیده می شود که بسیاری از آنها را می توان از نظر شیوه ساختمانی از شاهکارهای معماری و هنری عصر خود به حساب آورد.  

احداث کارونسرا در منطقه سابقه ای بسیار طولانی داشته و ساخت آن در جاده های کاروانی به منظور استراحت و سرپناه در ادوار مختلف به ویژه دوره اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

با توجه به این موضوع که کشور ما در زمینه صنعت در مقایسه با کشورهای پیشرفته در این مقوله اختلاف چشمگیری دارد ضرورت راهکارهای مناسب برای آشنایی با دستاوردهای سایر ملل در این زمینه برگزاری نمایشگاه های مختلف است تا بتوان در آن رابطه مناسبی را بین صاحبان صنایع و فن آوری آنان با علاقمندان داخلی برقرار نموده و امکان سرمایه گذاری در این بخش را فراهم آورد.

ضرورت ها

از این دسته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بسط و گسترش صنعت توریسم در منطقه ایجاد فضایی مناسب برای اسکان مسافران و هم چنین فراهم آوردن فضایی مناسب برای فعالیت جمعی .
  • بررسی و تحقیق در رابط با نیاز هر فرد چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی و آگاهی از احتیاجات فرد برای بازیابی توان از دست رفته حاصل از فعالیت های روزمره زندگی
  • مطالعه فضاها و منابعی از این قبیل که به عنوان یک مرکز توریسم در ایام فراقت افراد فعالیت دارند؛ مراجعه به سازمان ایرانگردی و جهانگردی و بررسی وضع موجود، تجزیه و تحلیل معیارهای طراحی در این بخش .

با بررسی اجمالی به پتانسیل فرهنگی و تاریخی منطقه و امکان ایجاد مناطق جاذب توریسم لزوم طراحی یک مرکز توریستی که به نوعی در خور منطقه بوده و پاسخگویی نیازهای امروزی و متاثر از روح حاکمه بر سایت باشد احساس می شود مکانی که فرد بتواند به راحتی و به دور از اختشاشات حاصل از فعالیت طاقت فرسای زندگی نمودی از فضایل مطابق یا میل و سلیقه شخصی و استفاده از امکانات رفاهی مطلوب آرامش از دست رفته اش را باز یابد.

مقدمه رساله معماری تجاری تفریحی اقامتی

مفهوم اصالت انسان، طبیعت و زمان، فلسفه پیچیده ای است که در طول تکوین و بنیاد جهان هستی با یکدیگر پیوندی پایدار و مستحکم داشته و به مسئله بقای زندگی تداوم و معنا بخشیده اند. تلفیق احساسی،عاطفی انسان با طبیعت، نماد برجسته ای است که به عصر و دوره خاصی مربوط نمی شود. این ارتباط و پیوند، ریشه در زمان داشته و در استمرار حرکت وتکامل خود ، جلوه های بدیعی از عظمت و راز آفرینش خداوند را به نمایش گذارده است.

اما امروزه در آغاز قرن فرا تکنولوژی، گسسته شدن این پیوند و نابودی تدریجی این عنصر به بحرانی فاجعه آمیز خواهد انجامید؛ ما در دورانی زندگی می کنیم که اغلب انگیزه های دیگر، انسان را از محوریت نقش خود در طبیعت اطرافش و در عالم خاکی دور میکند.

با اصلیت یافتن ثروت وقدرت، بسیاری فضا ها در شهرها با انگیزه هایی در تضاد با انسان و انسانیت ساخته میشوند. در این میان آنچه باید مد نظر قرار گیرد، آشتی بین توسعه و محیط زیست است. باید زمینه ای فراهم شود تا انسان امروزی در محیطی پاک و منزه به تلاش معنوی و مادی خود برای استمرار زندگی و بقای طبیعت حرکت کند.

و ادامه ....

جایگاه کار و فراغت در زندگی بشر

در طی بیست و چهار ساعت شبانه روز، هر فرد ساعتهایی را به کار اشتغال دارد، ساعتهایی را هم می خوابد، چند ساعتی را نیر به مشائل شخصی، بهداشتی، خورد و خوراک و کار در خانه می پردازد و باقیمانده ای اگر وجود داشته باشد، ساعاتی است که جزء اوقات فراغت فرد محسوب می شود.

در این ساعات فرد" دغدغه" معاش ندارد و بر اثر استراحت، شستشو و غذا به اندازه کافی آمادگی پرداختن به فعالیتهای دیگری غیر از کار را پیدا کرده است. این فعالیتها معمولا در رشته های گوناگون ورزشی، هنری] علمی و فنی صورت گرفته است و لزوما با ذوق و علاقه هر فرد انطباق دارد و همچنین هیچگونه نفع مادی برای فرد در پی نخواهد داشت.

در هنگام پرداختن با اینگونه فعالیتها فرد می کوشد به اهدافی از قبیل تمدد اعصاب، ارتقاء شرایط بدنی و فکری، به نمایش گذاشتن مهارتهای فردی، ایجاد ارتباط با انسانهای دیگر و بطور کلی ایجاد آمادگی برای ادامه کار و زندگی دست یابد.

و ادامه ...

جامعه شناسی اوقات فراغت

از جمله شاخه های جامعه شناسی که در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است، جامعه شناسی فراغت می باشد و مراد از آن تحقیق در چگونگی صرف اوقات بیکاری در جامعه ها، گروهها و قشرهای مختلف اجتماعی است. در زبان فارسی غالباً به جای کلمه فراغ یا فراغت، لفظ تفریح بکار رفته است که مراد از آن تحصیل فرح و خوشی می باشد. اما ناگفته نباید گذاشت که اوقات بیکاری تنها صرف تفریح نمی شود بلکه قسمتی از آن را عامه مردم به رفع ملال و کوفتگی از کار و تجدید قوا صرف می کنند و پاره ای را نیز به امور فرهنگی و هنری و موضوعات ذوقی اختصاص میدهند.

و ادامه ...

فهرست مطالب رساله معماری تجاری تفریحی اقامتی

این فهرست به قرار زیر می باشد:

فصل اول

  1. مقدمه
  2. جایگاه کار و فراغت در زندگی بشر
  3. جامعه شناسی اوقات فراغت
  4. گذراندن اوغات فراغت در جهان
  5. گذراندن اوقاعت فراغت در ایران
  6. تعریف مجموعه فرهنگیاهداف مجموعه فرهنگی
  7. هدف طراحی معماری چیست؟
  8. طراحی معماری چیست؟
  9. متل ها
  10. مجتمع های بین راهی(متل ها ) در ایرانمجتمع های بین راهی در گذشتهشکل کاروانسرا در اقلیم های ایران
  11. عوامل موثر در انتخاب مکان مجتمع بین راهی

فصل دوم: عرصه بندی و تفکیک زیر فضا ها

  1. درصد مساحت هر یک از قسمتهای ساختمانرستوران(غذاخوری و آشپز خانه)قسمت کارکنانمحوطه و ورودیفضای قسمتهای نگهداری مجموعهمسجد و نمازخانهمحوطه اطراققسمتهای تعمیرگاه و خدمات وسایل نقلیه
  2. درصد فضاها در مجتمع های بین راهی

فصل سوم: برنامه ریزی فیزیکی

  1. حوزه فرهنگی1-1)سالن کنفرانس1-2)نمایشگاه آثار(گالری)1-2-1)آمفی تئاتر1-2-2)نمازخانه1-2-3)سرویس
  2. رستورانها2-1)رستوران های ویژه2-2)رستوران های سنتی2-3)آشپزخانه و ظرف شویی ها

فصل چهام: معیارها و ضوابط طراحی

  1. اصول برنامه ریزی
  2. ضوابط و معیارهای فضاهای مورد نیاز2-1)آشپز خانه2-2)سرویس بهداشتی2-3)ساختمان اداری2-4)تاسیسات و نگهداری ها2-5)نمازخانه ها2-6)محوطه بازی و پیک نیک2-7)متل و کمپینگ
  3. تاسیسات مربوط به وسایل نقلیه

فصل پنجم: بررسی و آنالیز نمونه های مشابه داخلی خارجی

  1. بررسی و آنالیز نمونه های مشابه خارجی1-1)تصویر کلی مجتمع های خدماتی رفاهی در المان1-2)مجتمع های خدماتی رفاهی در ترکیه1-2-1)نحوه طراحی مجتمع خدماتی در کشور ترکیه1-3)مرکز فرهنگی ژان ماری1-4)طراحی مرکز فرهنگی هنری آتن
  2. بررسی و آنالیز نمونه های مشابه داخلی2-1)مجموعه فرهنگی ملت2-2)بزرگترین مجتمع تجاری-تفریحی ایران2-3)مجتمع مهتاب قم2-4)مهندسان مشاور گزینه
  3. موزه آبادان

متادانلود به عنوان مرجع پروژه های آماده معماری آماده پذیرش کلیه سفارش های انجام پروژه دانشجویی معماری می باشد.

برای توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر، روی لینک رساله معماری تجاری تفریحی اقامتی کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد