فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

رساله طراحی هتل

رساله معماری معرفی شده در این بخش رساله با موضوع رساله طراحی هتل می باشد که در زیر بخشی از رساله طراحی هتل مطرح شده است.

مقدمه رساله طراحی هتل:

نیاز هتل قبل از هر چیز با منشا سفر ایجاد می شود ومفهوم مسافرت که از دیر باز با اهداف گوناگون تجارت و سیاحت و زیارت و ... و یا حتی یافتن جای مناسبی برای زندگی به آن می پرداخته ما را به فکر آسان پیمودن این مسیر برای او و بیتوته ای کوتاه و آرامش بخش در مسیر و مقصد می کند .  

مسیر که خود بخش مهمی از سفر است و نمادی از گذر انسان از این دنیاست خود به کیفیتی انسانی نیازمند است که بتواند ذهن مسافر را در هر مرحله از سفر به درکی بالاتر سوق دهد و ارزشی والاتر برای او قائل باشد .

در این میان مسافر که تشنه رسیدن است نیروی روح و جسم خود را در اتراق کوتاه در کاروانسراها باز می یابد و زمانی که به مقصد می رسد و باروبنه می نهد دلتنگی اش برای خانه دو چندان می شود. در اینجاست که نیازی در او سر برمی نهد که چگونه می تواند مدتی را که در مقصد است آرامش و امنیت خانه اش را بازیابد.

او خانه را جستجو نمی کند بلکه شاید گمنام بودن را بهتر بپسندد . شاید بخواهد ساعتی در فضایی لم دهد و روزنامه بخواند چای بنوشد و تلفن بزند بدون آنکه آن فضا متعلق به او باشد . فضایی مختص خود را می طلبد جایی که نام آن هتل است.

و ...

طرح مسئله

دقت نظر و تفحص در بیان اهمیت رساله طراحی هتل و رفتار سنجی دقیق انسان در آن و نیازهای روز افزون او موضوع مورد بحث را دچار پیچیدگی خاصی می نماید. آیا می توان برای طراحی هتل در دنیای امروز، با همان ساختارهای قبلی و استانداردهای دیروز با هتل دیگر رقابت کرد و یا توریست های بیشتری جذب کرد؟

اگر به گذشته بنگریم درمیابیم که تکنولوژیهای امروز نظیر تلفن ، کامپیوتر و موبایل در ابتدا به صورت نیاز نبوده اند چون اصولا چنین نیازهایی تا آن حد احساس نمی شده که منجر به پیشرفت شود و بلکه حس سرگرمی جویی و تنوع طلبی انسان او را به این نقطه کشانده است.

پس شاید در یک هتل فقط نباید به دنبال نیازهای استفاده کنندگان از فضاها بود بلکه باید نیازهای نهفته روح انسان را دریافت و در فضاها از تمهیداتی بهره برد که بتواند حرف جدیدی در میان هتل های رقیب داشته باشد .

اهداف راهبردی رساله طراحی هتل

با توجه به مباحث مطرح شده در زمینه طرح مسئله ، اهداف زیر برای رساله معماری طراحی هتل در نظر می باشد که به قرار زیر است:

  • تشویق و ایجاد انگیزه های مسافران داخلی و خارجی به استفاده از این هتل
  • ایجاد جاذبه های گردشگری و تفریحی برای استفاده کنندگان داخل شهر و مسافران
  • تعریف و تفکیک حوزه های فعالیتی و برقراری رابطه صحیح بین کلیه استفاده کنندگان از فضاهای هتل

مکان یابی

با توجه به حوزه عملکردی وسیع این مجموعه و نیاز به ایجاد دسترسی های فراوان ، ضرورت وجود عناصر اتصال دهنده نمایان می شود.

بنابراین مکان مجموعه در مجاورت کاربری های شهری ارجع می باشد و پیوند آن با عناصر اتصال دهنده مانند میادین عمومی شهری و بازارهای مهم و معروف ضروری به نظر می رسد.

شهر مشهد به دلیل دارا بودن شبکه شعاعی و ترکیبش با شبکه شطرنجی در بافت جدید ، تقریبا بخش عظیمی از اراضی خود را در مجاورت شبکه اصلی معابر دارد و یکی از خصوصیات این مجموعه اینست که باید در معابر درجه 1 مهم قرار گیرد.

قرار گرفتن آن در فضای شهری با سطوح باز که امکان ایجاد چشم اندازهای متنوع را داشته باشد و ترکیب شدنش با فضای شهری پر از رفت و آمد می تواند به پویایی و کارآیی مجموعه بسیار کمک کند.

و ...

سفارش و پذیرش پروژه های دانشجویی شما در متادانلود

متادانلود به عنوان مرجع پروژه های آماده معماری آماده پذیرش کلیه سفارش های انجام پروژه دانشجویی معماری می باشد.

برای توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر، روی لینک رساله طراحی هتل کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد