فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

طراحی مرکز مطالعات اقلیم و ساختمان

طراحی مرکز مطالعات اقلیم و ساختمان با توجه به ضرورت های اقلیمی موجود از جمله تغییراقلیم و تشدید بلایای اقلیمی و ایجاد محیطی تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته است.

طراحی مرکز مطالعات اقلیم و ساختمان

در چند دهه اخیر در سطح جهان شاهد پدیده‌هایی چون وقوع سیل هایی با شدت بالا، گرما و سرماهای بی موقع، تکرار بیشتر خشکسالی‌ها، بالا آمدن سطح آب دریاها، طغیان آفات و بیماریهای گیاهی، کاهش ضخامت لایه ازن، گرم شدن جهانی هوا و ذوب شدن یخهای دائمی بوده‌ایم که چنین رویدادهایی به مطرح شدن مقوله تغییر اقلیم و تشدید بلایای اقلیمی منجر شده است. در حقیقت تغییر اقلیم یکی از چالشهای پیش روی بشر در قرن حاضر است.   

طرح این موضوع در کنفرانس جهانی توسعه پایدار و محیط زیست ژوهانسبورگ در سال 2002 و تصمیم گیریهای جهانی مرتبط با آن، لزوم شناخت تغییر اقلیم و اثرات آن را در آینده بیشتر می‌نماید. با توجه به اهمیت ویژه این مقوله در سطح جهان، سازمان هواشناسی جهانی شعار سالانه خود را برای سال2003 تحت عنوان «اقلیم آینده ما» قرار داد.

از طرف دیگر، نوع مدیریت در مقابل حوادث و بلایای متعاقب آن نیز از مسائل قابل توجه می‌باشد. در گذشته دولتها در مقابله با یک حادثه و بلایای متعاقب آن با واکنشهای موردی به عکس العمل، ارایه کمکهای مربوطه و تجدید بناها، سعی در بازگرداندن شرایط قبل از رویداد داشتند.

در این گونه اقدامات، توجه کمتری به کسب آمادگی، کاهش اثرات، پیش بینی و پیش آگاهی به موقع ( مدیریت ریسک) که می توانست اثرات آینده را کاهش داده و مشکلات آتی دولتها را به حداقل برساند، معطوف می‌شد. در صورتیکه به کارگیری مدیریت ریسک بلایا، مدیریت راهبردی مؤثری می‌باشد که ریسک کاهش داده و در نتیجه اثرات مربوط به آن بلایا را به حداقل ممکن می‌رسانند.

در مقابله با چنین چالشهایی انجام تحقیقات کاربردی، خصوصاً در زمینه مدیریت ریسک بلایای جوی – اقلیمی، امری ضروری میباشد. همچنانکه در چند دهه اخیر نیز در سطح کشور ایران شاهد خشکسالی هایی با شدت و دامنه بزرگتر از قبل و سیلهایی مخرب‌تر با خسارت فراوان اقتصادی، اجتماعی و انسانی بوده‌ایم. در این راستا و براساس نیازهای تحقیقاتی کشور در زمینه‌های فوق نیاز به تشکیل و طراحی مرکز مطالعات اقلیم و ساختمان میباشد.

طراحی مرکز مطالعات اقلیم و ساختمان و پیامدهای آن

از جمله پیامدهای طراحی این گونه مراکز، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت قانونمندی‌های حاکم بر تغییر اقلیم و تشدید بلایای جوی – اقلیمی: به خصوص پدیده خشکسالی و سیل که از طریق آگاهی یافتن بر وقوع این بلایا با تعریف روش‌های مناسب برای پایش این پدیده‌ها و ارائه مدل‌های پیش‌بینی در مقیاس‌های زمانی و مکانی مختلف و پیش آگاهی‌های لازم، خسارات هریک را کاهش داد و باعث افزایش تولیدات کشاورزی، بالابردن ضریب ایمنی در مقابله با بلایای اقلیمی و ایجاد کار بیشتر در کشور شد و در نتیجه به اقتصاد عمومی آن کمک نمود.
  • توسعه و گسترش اقلیم‌شناسی محض و کاربردی
  • زمینه‌سازی مناسب برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی مذکور
  • بررسی رابطه اقلیم‌شناسی با بلایای طبیعی جوی و طبیعی

اهداف و ضرورت‌های طراحی مرکز مطالعات اقلیم و ساختمان

این اهداف، به قرار زیر می باشند:

  • هدایت و جهت‌دهی فعالیت‌های علمی در رابطه با اقلیم‌شناسی همگام با اهداف سازمان هواشناسی جهانی
  • هدایت و هماهنگی فعالیت‌های پژوهشی اقلیم‌شناسی در سطح کشور
  • همکاری و مشارکت فعالیت‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون تغییر آب و هوا و کمیسیون ccl
  • نظارت بر مشاهدات حاصل از دیده‌بانی‌های اقلیمی و فعالیت‌های اقلیم‌شناسی در راستای برنامه‌ (Global Climate Observing System) (GCOS)
  • همکاری با فعالیت‌های برنامه‌های بین‌المللی مرتبط با اقلیم
  • کاربردی نمودن خدمات اقلیم‌شناسی و ارائه طرح‌های کاربردی مناسب
  • مشارکت در برنامه‌های توسعه کشور
  • برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت و بلندمدت

فروشگاه معماری متا دانلود به عنوان مرجع طرح آماده معماری آماده پذیرش سفارش انجام پروژه معماری شما عزیزان می باشد.

برای توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر، روی لینک طراحی مرکز مطالعات اقلیم و ساختمان کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد