فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

فروشگاهی مرجع برای ارائه فایلهای نایاب در زمینه معماری، کامپیوتر، گرافیک و غیره

,وبلاگ مورد نظر در جهت ارائه فایلهای نایاب و کمیاب در زمینه های مختلف کامپیوتر، معماری، کتاب و غیره و با هدف افزایش آگاهی عزیزان و دسترسی راحت تر آنها به این محصولات، فعالیت می کند.

پروپوزال طراحی مجتمع درمانی با نگاهی بر نقش طراحی معماری بر روند بهبود بیماران

پروپوزال ارائه شده در این بخش از پروپوزال آماده معماری متا دانلود با موضوع طراحی مجتمع درمانی با نگاهی بر نقش طراحی معماری بر روند بهبود بیماران می باشد که با هدف الگوبرداری و افزایش بهره وری هر چه بیشتر شما عزیزان تهیه و تدوین گردیده شده است.

پروپوزال طراحی مجتمع درمانی با نگاهی بر نقش طراحی معماری بر روند بهبود بیماران

در قرن معاصر رابطه انسان و محیط و قابلیت ترجمه آن به زبان طراحی محیط و معماری،مورد پرسش وتوجه پژوهشگران این حوزه از دانش بوده است . تا کنون اقدامات طراحی و ساخت بر تواناییهای حاصل از پیشرفت فناوری، توجه کمتر به کارایی معماری و نیاز های روحی،روانی ومادی انسان،درکشورهای کمتر توسعه یافته که نیاز به توسعه زیر ساخت ها ،بناهای عمومی و فضاهای زندگی دارند زیاد دیده می شود. (این مطلب در مقدمه مترجم در چاپ چهارم «افرینش نظریه معماری ،نقش علوم رفتاری در طراحی محیط ،که نویسنده آن جان لنگ بوده اند به چاپ رسیده است.»

پرداختن به مباحث میان رشته ای علوم انسانی و طراحی معماری و پرداختن به چیستی و چگونگی رابطه انسان ومحیط می تواند راه را برای تدوین نظریه های طراحی مبتنی برای ایجاد تعامل میان دیدگاه های عموم استفاده کنندگان و ایده های معماران،هموار سازد.  

امروزه بسیاری از روش های نوین سلامت بخشی و روان درمانی در گوشه وکنار گیتی مطرح گردید ه اند؛ از جمله «هنر درمانی » که خود شاخه های مختلف هنر را شامل می شود؛ در زمینه موسیقی درمانی ،نقاشی درمانی ،تاتر درمانی ،شعر درمانی وبسیاری دیگر ،کتب ومقالات بسیاری نوشته شده وپژهش های متعددی نیز صورت گرفته است.

معماری نیز بعنوان یک هنر و همچنین ایجاد محیط کالبدی، می تواند یک عرصه جدید درمانی به حساب اید.ما به دلیل تعامل بین معماری وسایر دانش ها،جسته وگریخته به ارتباط روانشناسی ومعماری واقف هستیم ولی در اینجا سعی می شود با روش های علمی و اماری ، به ارتباط بین معماری و سلامت یا مشکلات روانی انسان ها دست یابیم.

این پژوهش میتواند در بالا بردن توانایی معماران و طراحان برای پیش بینی اثر محیط ساخته شده بر مردم ، به گونه ای که معماران قادر به ساخت محیط های بهتر،برای ارضای فعالیت های انسانی وارزش های زیبا شناختی باشند ، نقش بالایی را ایفا کند .

این رساله در پی اثبات ارتباط بین کیفیت معماری محیط ساخته شده و وضعیت روانی کاربران آن است. کیفیت امری نسبی به نظر می رسد که به خوبی یا بدی چیزی اطلاق می شود.کیفیت معماری در اینجا به وضعیت معماری فضای پس از ساخته شدن مربوط می شود. اگرچه فضای معماران شامل عناصر کالبدی یا مفهومی خاص خود است؛ لیکن در این مبحث به معماری به عنوان معنای عام آن نگریسته شده و فاکتورهای موثر در اثر معماری، در طول پژوهش از یکدیگر تفکیک میشود.

اولین فضایی که بیمار در بدو ورود به بیمارستان با آن در ارتباط هست، تأثیر شگرفی بر نگرش او نسبت به فضا و ارتباط برقرار کردن او با محیط می گذارد.اولین چیزی که بیماران از فضای بیمارستان درک مینمایند، سایت مجموعه، ورودی و فرم بیمارستان است که اگر هندسه جذاب و دلپسندی داشته باشد اولین قدم موفق به سوی طراحی فضایی مورد قبول بیماران و خانواده هایشان برداشته شده است .

و ادامه ...

انجام سفارشات شما در وبسایت متا دانلود

متادانلود به عنوان مرجع پروژه های آماده معماری آماده پذیرش سفارش های شما در زمینه انجام پروپوزال معماری می باشد.

جهت خرید محصول مورد نظر، روی لینک پروپوزال طراحی مجتمع درمانی با نگاهی بر نقش طراحی معماری بر روند بهبود بیماران کلیک نمائید.

منبع: متادانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد